Načítám kategorie...
Načítám kategorie...
Načítám kategorie...
Načítám kategorie...
Načítám kategorie...
Načítám kategorie...
Načítám kategorie...
Načítám kategorie...
 > Besafe

Besafe

HTS BeSafe je norská rodinná firma, která svoje výrobky se vyváží do 27 zemí Evropy a Asie. Jejich první autosedačka byla vyrobena počátkem šedesátých let a v současnosti vyrůstá každé třetí skandinávské dítě v autosedačce od BeSafe. BeSafe nevyvíjí autosedačky proto, aby byly nejlepší v testech. Chtějí, aby byly nejlepší při skutečných situacích. Díky zodpovědné práci všech zaměstnanců vyrábí nejbezpečnější autosedačky v Evropě. Pro HTS BeSafe není bezpečí jen jedním z požadavků - je to jejich životní styl. Současné testy ukazují, že autosedačky BeSafe jsou lídrem v bezpečnosti. V posledních letech vyvinuli zcela nové inovativní bezpečnostní koncepty. Ty přinášejí jak lepší výsledky, tak i jednodušší používání, které snižuje riziko nesprávného použití. A tou pomyslnou třešničkou na dortu je design. Za poslední roky obdržely výrobky BeSafe několik prestižních ocenění jako Red Dot a IF Design Award.

 

Dětská autosedačka není kus starého nábytku. V případě nehody je pro dítě zcela zásadní, aby autosedačka měla vlastnosti, které dítě ochrání. BeSafe vyvíjí autosedačky, které jsou bezpečné, pohodlné a snadno upevnitelné, ale bezpečnost je pro ně tou nejvyšší prioritou. Vývoj autosedačky není práce jednoho člověka. V HTS BeSafe pracuje celý tým designérů, techniků a vývojářů, kteří obyčejně stráví 3 roky vývojem jedné sedačky. Každý rok provádí kolem 150 nárazových testů v nezávislých institutech v Německu, Holandsku a Švédsku. Každý z výsledků jednotlivých testů je pečlivě analyzován a slouží jako podklad pro další vývoj autosedaček. Díky výzkumu a inovacím vyvinul BeSafe mnoho patentovaných systémů, které jsou používány i konkurenčními výrobci. Dojde-li k autonehodě, nikdo nemá žádnou další možnost. To je důvod, proč je správná volba a upevnění zádržných systémů tak důležitá. Nejlepší výsledky v testech nejsou nezbytně garancí toho, že je sedačka pro vás optimální. Různé testy autosedaček musí být brány jako vodítko, nikoliv garance. I malé rozdíly v kritériích testů mohou způsobit velmi rozdílné výsledky. Volba autosedačky od BeSafe by měla dodat pocit, že zákazníci zvolili tu nejbezpečnější možnost. Pro BeSafe není bezpečnost jen jedna z otázek. Je to stanovisko, které má největší vliv na všechna naše oddělení. V BeSafe má bezpečnost dětí vliv na všechno a všechny! BeSafe nevyvíjí autosedačky, které budou nejlepší jenom v testech. Vyvíjí autosedačky, které poskytnou tu nejlepší ochranu při skutečné autonehodě.

 

Způsob ochrany dětí v automobilech až do jejich 4 let věku pomocí autosedaček uchycených proti směru jízdy byl poprvé vyvinut ve Skandinávii. Tento způsob je zcela odlišný od zbytku Evropy a je považován za Skandinávský model.

V posledních letech prováděly německé organizace ADAC a Stiftung Warentest mnoho testů, které měly ověřit bezpečnost tohoto způsobu uchycení autosedaček. Výsledek byl takový, že ani jeden z padesáti testů autosedaček uchycených po směru jízdy neukázal stejnou úroveň ochrany jako u autosedaček uchycených proti směru. To je skvělý výsledek, na kterém mají podíl i společnosti jako Volvo a VTI, se kterými BeSafe spolupracuje již více než 25 let.

Ve Skandinávii se děti chrání už před jejich narozením do zhruba 10 až 12 let. Norská společnost HTS BeSafe začala vyrábět autosedačky uchycené proti směru jízdy již koncem osmdesátých let a zasloužila se o změnu postoje trhu a uživatelů vůči těmto autosedačkám. Vynikající výsledky testů bezpečnosti Skandinávského modelu jsou to nejlepší, co může BeSafe vašemu dítěti poskytnout.

Skandinávské bezpečí nepředstavuje jen excelentní dětské autosedačky. Znamená celkové bezpečné smýšlení. BeSafe nabízí svoji odbornost, výzkum a znalosti, díky čemuž můžete svému dítěti poskytnout tu nejlepší ochranu. Národní Koncil pro bezpečnost na silnicích, NTF a VTI doporučují používání autosedaček s uchycením proti směru jízdy. Jejich spolupráce dokazuje, že Skandinávské bezpečí je nyní příkladem pro ostatní země Evropy.

 

Proč uchycení proti směru jízdy?

 

V šedesátých letech objevili švédští vědci výhodu autosedaček uchycených proti směru jízdy, které se používají pro nejmenší děti. V současné době se na švédském trhu neobjevují žádné autosedačky pro děti do 3 let, které by nevyužívaly protisměrného uchycení. To se odráží ve velmi pozitivních výsledcích s nejnižším množstvím zranění nebo úmrtí dětí při nehodách.
Malé děti nejsou zmenšeninami dospělých. Jejich hlavy jsou nepoměrně větší a jejich záda a páteř nejsou dostatečně vyvinuty.
Při nárazu a použití autosedačky ve směru jízdy je hlava dítěte vymrštěna vpřed, což často vede k vážnému poranění páteře. Dítě navíc riskuje vážná zranění způsobená přední sedačkou nebo úlomky interiéru.
V autosedačce upevněné proti směru jízdy pracuje konstrukce autosedačky jako ochranný štít, který absorbuje sílu nárazu. Nárazové testy ukazují, že síla působící na krk dítěte je v takovém případě pětkrát menší než u sedačky uchycené po směru jízdy. Dítě je navíc chráněno proti nárazu do předního sedadla či proti úlomkům. Toto jsou zásadní důvody, proč jsou všechny autosedačky skupiny 0+ uchycovány proti směru jízdy.
BeSafe doporučuje používat autosedačku proti směru jízdy tak dlouho, jak jen to je možné. Nejlépe do 4 let věku dítěte. Mezinárodní organizace spotřebitelů, reprezentovaná ICRT, doporučuje to samé.

Uchycení ve směru jízdy
Tažná síla, působící na krk při autonehodě, je větší než 200 kg.


Uchycení proti směru jízdy
Tažná síla, působící na krk při autonehodě, je kolem 50 kg.

 

Pro BeSafe je bezpečí dětí tou nejdůležitější věcí. Vždy a bez jakýchkoli kompromisů. Proto každoročně vynakládá nemalé finanční částky na vývoj a testování svých výrobků. BeSafe dlouhodobě spolupracuje s předními autoritami v oblasti bezpečnosti na silnicích jako je např. švédský Národní výzkumný institut pro silniční přepravu, norský Trygg Trafikk, nizozemské TNO nebo TÜV v Německu. BeSafe ochraňuje to nejcennější ve vašem životě. Je to odpovědnost, kterou všichni v BeSafe berou velmi vážně. Proto pracují s maximálním nasazením. U každého zkušebního testu se snaží ujistit, že autosedačky BeSafe dosáhnou těch nejlepších výsledků v každé zkoušce. Doufají, že rodiče nebudou muset podrobit své dítě podobnému testu v reálném životě, neboť test pouze ukazuje, co je vhodné pro ochranu při opravdové nehodě. Autosedačky BeSafe jsou testovány a schváleny dle současných směrnic ECE R44/04. Navíc jsou podrobeny extrémnějším testům. Tyto testy jsou ještě náročnější než současné standardy ECE, neboť se při nich používá vyšší rychlosti a větší síly. Jako výrobci bezpečnostních prvků bereme tento fakt velmi vážně. Proto pořádáme kurzy pro naše distributory, kteří vám tak umožní získat správné informace a případně provést ukázku v obchodě, kde chcete autosedačku zakoupit.

 

Testy

 

Každý rok je uveřejněno mnoho testů dětských autosedaček. Pro BeSafe jsou nejdůležitější výsledky nárazových testů. Je potěšující, že v těchto testech často mají vůbec ty nejlepší výsledky. HTS BeSafe je velmi hrdý na to, že jeho autosedačka jako první splnila Plus test.

Z pěti autosedaček, které splnily podmínky tohoto švédského testu, jsou hned čtyři autosedačky značky BeSafe. Plus test se zaměřuje na to, aby poskytl spotřebiteli informace o tom, které autosedačky jsou ty nejbezpečnější.

iZi Kid X3 a iZi Kid ISOfix X3 jsou autosedačky, které Plus test splnily. Díky stejné konstrukci můžeme i u autosedaček iZi Combi a iZi Combi ISOfix, uchycených proti směru jízdy, garantovat totožnou bezpečnostní úroveň, kterou u iZi Kid a iZi Kid ISOfix Plus test prokázal.

Zde je stručné vysvětlení jednotlivých testů. ECE R44/04 je schválený evropský standard. Autosedačky jsou testovány při nárazu zepředu a zezadu při rychlosti 50 km/h s figurínou a měřícími nástroji pro zjištění, jak dobře autosedačka ochrání figurínu během nárazu. V této době musí být všechny autosedačky v České republice schváleny dle ECE R44/04, popř. ECE R44/03.

ADAC je německá motoristická organizace, která organizuje testy autosedaček. Testy jsou zhruba o 50% náročnější než ECE R44/04 a kritéria jsou přísnější. Testy kladou důraz z 50% na výsledek crash testů a z dalších 50% na snadnost používání, komfort, srozumitelnost návodu k obsluze, metodu upevnění atd. Za směrodatný se bere test s nejhorším výsledkem. Tento test zahrnuje nárazy zepředu a z boku. To je nesmírně důležité z toho důvodu, že během bočního nárazu dochází k mnohem vážnějším úrazům než při čelním nárazu.

Stiftung Warentest je německá rada spotřebitelů. Ta spravuje a provádí testy jménem mezinárodní organizace ICRT. Stiftung Warentest spolupracuje při testech s organizací ADAC. Testují se čelní nárazy při rychlosti 64 km/h a boční kolize, na rozdíl od ECE R44/04, který boční nárazy netestuje.

Plus test představily VTI a NTF (The National Society for Road Safety – švédská Národní společnost pro bezpečnost na silnicích) v roce 2009 jako označení pro autosedačky, které jsou tak kvalitní, že jsou doporučovány ve Švédsku. Plus test má natolik striktní požadavky, že žádná autosedačka upevňována po směru jízdy není schopna je splnit.

Myšlenkou je to, aby žádné dítě neutrpělo při možné kolizi vážně zranění. National Consumer Councils je specializovaná organizace zajímající se o zboží a služby pro všechny zákazníky. Jejich publikace vychází z testů ADAC.

 

Otázky a odpovědi

Pasují autosedačky BeSafe do všech automobilů?
Ano, téměř do všech. Při nákupu autosedačky s sebou vezměte nejen své dítě ale i automobil. Požádejte personál prodejny o radu při výběru a také o názornou ukázku instalace autosedačky do vašeho vozu.

Kdy mám autosedačku iZi Sleep nahradit větší sedačkou?
To zaléží na konkrétním dítěti. Dobré je si pamatovat pravidlo, že hlava dítěte nesmí přesahovat přes okraj autosedačky. Běžně by se autosedačka měla měnit když je dítěti 6-9 měsíců.

Půjde autosedačka BeSafe uchytit na zadní automobilové sedadlo?
V některých vozech může pro určité autosedačky nastat potíž s délkou pásů. Před nákupem jakékoli autosedačky si vyzkoušejte její instalaci do vašeho vozidla.

Ovlivňuje potah autosedačky celkovou úroveň bezpečnosti?
Potah autosedačky musí být vždy ohnivzdorný. To je nesmírně důležité, neboť auto může během nehody vzplanout. Proto nikdy nepoužívejte své vlastní potahy.

Ovlivňuje prodyšný potah bezpečnost?
Prodyšný potah je chladnější v létě a teplejší v zimě. Komfort dítěte není kritický pro bezpečnost. U běžných autosedaček s neprodyšným materiálem se dítě zpotí, začne se cítit nepohodlně a bude nevrlé. Při pokusu dítě zklidnit nemusí rodiče odolat pokušení a během jízdy dítě z autosedačky vyndají. Tím ale ohrožují jeho bezpečnost.

Musí být autosedačky používány pouze dětmi ve schváleném váhovém rozmezí?
Hmotnost je rozhodujícím faktorem, ale výška dítěte též musí být braná v potaz. Hlava dítěte nesmí nikdy přesahovat přes horní okraj autosedačky.

Pod jakým úhlem by mělo dítě sedět v autosedačce uchycené proti směru jízdy a která pozice je nejbezpečnější?
Dítě by mělo sedět pod úhlem, kdy hlava zůstává položená na sedačce i když dítě usne. V našem rozmezí autosedaček doporučujeme co nejvzpřímenější pozici. V takové je napětí krku a ramen v případě nehody sníženo. Vždy se řiďte instrukcemi v návodu na použití.

Mohu si kopit použitou autosedačku aniž bych ohrozil svoje dítě?
My vždy doporučujeme, aby si zákazníci použité autosedačky nekupovali. V drtivé většině případů je historie sedačky neznámá. Autosedačka, která je opotřebená nebo byla použita při autonehodě, již neposkytuje stejně kvalitní ochranu při další nehodě. Požadavky pro schválení dle posledních regulí ECE 44/04 jsou přísnější, než byly předchozí ECE 44/03. Autosedačka by měla být schválena dle posledních standardů, aby dokázala poskytnout ochranu požadovanou současnými bezpečnostními předpisy. Zkontrolujte, zda jsou na autosedačce certifikační značky a že veškeré součásti autosedačky jsou nepoškozené. Samozřejmostí by měl být český návod. Autosedačka by neměla být používána déle než pět let. Vždy myslete na vaše dítě a jeho bezpečí.

Je zadní sedadlo bezpečnější než přední?
Švédský Národní institut pro bezpečí na silnicích (VTI) a experti z Folksamské pojišťovny, která provádí kolizní testy a studie automobilů při vážných dopravních nehodách, považují umístění autosedačky uchycené proti směru jízdy na předním sedadle za dobré, neboť řidič tak má nejlepší přehled o svém dítěti. VTI zaznamenalo autonehody zaviněné tím, že řidič se otočil dozadu, aby zkontroloval svého potomka, přičemž ztratil kontrolu nad vozem. Je-li pro sedadlo spolujezdce instalován airbag, dětská autosedačka zde nesmí být! Děti sedící pouze na podsedáku jsou na takovém místě také ohroženy. Osoba sedící na sedadle spolujezdce musí být vyšší než 160cm. Nejlepší pozice pro autosedačku je prostřední pozice na zadní sedadle. Zde je nejlépe chráněná pozice pro náraz zepředu i ze stran. Ale samozřejmě každá nehoda je unikátní a zasahuje pasažéry různým způsobem.

Jsou pro dítě boční airbagy nebezpečné?
Přestože existuje několik druhů bočních airbagů, nejsou u autosedaček používaných proti směru jízdy známy žádná zranění způsobená těmito airbagy. V mnoha vozech novějšího data výroby jsou čelní airbagy zabudovány u řidiče i spolujezdců. Společně s automobilovým pásem tak poskytují nesmírně kvalitní ochranu. Ovšem pro male děti mohou znamenat ohrožení. V případě nárazu airbag nafouknutý plynem zasáhne dětskou autosedačku uchycenou proti směru, čímž dítěti způsobí vážná zranění. Pokud nemůžete airbag deaktivovat, nepoužívejte autosedačku uchycenou proti směru jízdy na tomto automobilovém sedadle!

 

Stručný popis modelů Autosedaček

 

Autosedačka Izi Sleep BeSafe

Kategorie: 0-13 kg

Věk: od narození do cca. 12 měsíců

Poutání: pouze protisměru jízdy

Mimo auto se dá položit do roviny, lze dokoupit isofixovou základnu, nebo rovnou vybrat model Izi Sleep Isofix, lze upevnit na kočárky na které jde nasadit autosedačka Maxi Cosi.

 

Autosedačka Izi Kid X3 BeSafe

Kategorie: 0-18 kg

Věk: od narození do cca. 4 let

Poutání: pouze protisměru jízdy

Poutání 3 bodovým pásem

 

 

 

Autosedačka Izi Kid X3 Isofix BeSafe

Kategorie: 0-18 kg

Věk: od narození do cca. 4 let

Poutání: pouze protisměru jízdy

Poutání jen systémem Isofix

 

 

 

Autosedačka Izi Combi X3 BeSafe

Kategorie: 0-18 kg

Věk: od narození do cca. 4 let

Poutání: po i protisměru jízdy

Poutání 3 bodovým pásem

 

 

 

 

 

Autosedačka Izi Combi X3 Isofix BeSafe

Kategorie: 0-18 kg

Věk: od narození do cca. 4 let

Poutání: po i protisměru jízdy

Poutání protisměru jízdy systémem Isofix, po směru jízdy 3 bodovým pásem

Autosedačka Izi Comfort X3 BeSafe

Kategorie: 9-18 kg

Věk: cca. od 1 do 4 let

Poutání: po směru jízdy

Poutání 3 bodovým pásem

 

 

Autosedačka Izi Comfort X3 Isofix BeSafe

Kategorie: 9-18 kg

Věk: cca. od 1 do 4 let

Poutání: po směru jízdy

Poutání systémem Isofix, nebo 3 bodovým pásem

Opěrka na nohy.

 

 

Autosedačka Izi Up X2 BeSafe

Kategorie: 15-36 kg

Věk: cca. od 4 do 12 let

Poutání: po směru jízdy


Rozumím    Další informace